Кошница 0877 222 592пон-пет 09:30-17:30
  • Вашата кошница е празна!

Упражнения на Кегел - как се правят

Упражнения на Кегел - как се правят

0 818

Днес ще ви посочим няколко ползи от правенето на упражнения на Кегел. Помните ли онзи епизод на Секскът и градът, в който Саманта Джоунс обясняваше на момичетата за магически упражнения, с който стяга тазовото си дъно и така получава по-качествени и интензивни оргазми? Най-разкрепостената от четирите приятелки хвалеше ефекта от упражненията на Кегел и дори сподели, че ги прави в такт със светлините на светофара, когато шофира.

Това е един от ценните съвети на Саманта за секса, който можем да извлечем от сериала. Истината е, че благодарение на този епизод Сексът и градът много дами разбраха какво са упражненията на Кегел и започнаха да се интересуват от техния ефект.

Сигурни сме, че много от вас са чували за тази техника, но поради една или друга причина все още не са започнали да я практикуват. В тази статия ние ще ви разкрие повече за света на Кегел и какво точно представляват упражненията за стягане на тазово дъно.

Най-уникалното предимство на упражненията е, че могат да бъдат изпълнени навсякъде, по всяко време, на извършването им да остане абсолютно незабелязано. Звучи като магия, нали? Ефектът им със сигурност е магически и практикуването им за кратко време може да подобри секскуалните ви изживявания и да ви помогне да се наслажадавате повече на интимните ласки.

Знаем, че това е голямо обещание. Не бързайте да губите интереса си, а останете с нас до края на текста, за да разберете как да практикувате упражненията на Кегел и какво може да постигнете с тях.

Връзка между тазовото дъно и упражнения на Кегел

Вече на няколко пъти споменахме термина “тазово дъно” време е да дадем неговото определение. Тазовото дъно е комплекс от мускули, свързващи кръста, таза и корема, които поддържат органите в тазовата област и играят ключова роля е да предпази органите в тази част на тялото от свличане.

Тазовите дънни мускули са отговорни за контролирането на движението на урината и фекалиите, поддържането на подходящо положение на органите в таза и подпомагане на сексуалната функция.

Те се поддържат чрез активна физическа дейност, но поради заседналия начин на живот се наблюдава значително отслабване на тазовите мускули при някои хора. Някои други събития като бременност, раждане и стареене също имат негативен ефект върху здравината и разтегливостта на тазовите мускули.

Отслабването на тазовите мускули може да доведе до проблеми като уринна инконтиненция, сексуални затруднения и дори болки в тазовата област.

Тук се намесват Кегел упражненията, които са специално предназначени за заздравяване на тазовите дънни мускули чрез систематични съкращения и релаксации. Тези упражнения имат доказан ефект за поддържане на тонуса на тазовите мускули и предотвратяване на потенциални проблеми.

Как се правят упражненията на Кегел

Тази техника за поддържане на тонуса на тазовите мускули е разработена от гинеколога Арнолд Кегел и бързо набира популярност сред дамите, които искат да предотвратят отслабването на мускулите в тазовата област. Друга основна причина за популярността на упражненията е, че те имат доказан ефект в увеличаването на секскуалното удовоствие и достигането до силна кулминация при жените.

Прилагаме няколко стъпки, които да следвате за правилното и ефективно извършване на упражненията:

  • Индетифицирайте къде се намират мускулите

Един от начините да индетифицирате къде се намират тазовите мускули е да се опитате да спрете потока на урината по време на уриниране. Мускулите, които усещате, че се съкращават по време на този опит, са тазовите дънни мускули.

  • Заемете удобна позиция

Начинаещите в практикуването на упражненията могат да опитат да ги извършват в легнало или седнало положение. Намерете място, на което се чувствате удобно и се опитайте да релаксирате тялото си преди да започнете.

  • Започнете с изпълнението

Започнете със стягане на тазовите мускули, което се извършва по подобен начин на опита да спрете урината си или съкращенията, които правите, когато много ви се пишка, а трябва да стискате. Задръжте съкращението за около 3 до 5 секунди (за начало), след което освободете мускулите и направете пауза за отпускане.

  • Увеличавайте постепенно броя повторения

През първата седмица може да започнете с 10 повторения. Постепенно увеличавайте броя на повторенията, докато стигнете до 20-30 повторения.

  • Дишане

Тазовите упражнения на изискват следването на специална техника на дишане. Продължете си с обичайния ритъм на дишане и се стремете да не напрягате други мускули от тялото си.

  • Упражнения на Кегел за напреднали

С времето, можете да увеличите времето на задържане на съкращението до 10 секунди или повече. Можете също така да използвате различни вариации на упражненията, като например бързо и последователно съкращение и релаксация на мускулите. Доста дами комбинират упражненията с удоволствието и използват така наречените "вагинални топчета".

Както при извършването на упражнения от всякакъв вид, за стягането на други мускулни групи в тялото, и тук се изисква постоянство и редовно практикуване. Относно резултатите, те са индивидуални при всеки човек, но никога не закъсняват ако редовно извършвате упражненията.

Ползи от упражненията на Кегел - за по-добро здраве и интимност

Основната цел на упражненията разработени от Кегел е работа по укрепване на мускулите на тазовото дъно. Това намалява риска от проблеми свързани с органите, които се намират в тази част на човешкото тяло.

Освен здравословни ползи, техниките за стягане на тазовото дъно имат още редица предимства свързани със увеличаване на сексуалното удоволствие. Следва да разгледаме най-важните ползи от редовното пркатикуване на упражненията на Кегел:

  • Заздравяване на тазовите мускули и стабилността на таза за намаляване на болките в ниската част на кръста.
  • Помагат за възстановяване на тазовите мускули на жени, които са родили наскоро. Това може да облекчи и предотврати потенциални проблеми и болки в тази област.
  • Заздравяването на тазовите мускули може да доведе до по-силни оргазми и по-добра контрол върху интимния опит.
  • Помагат при инконтиненция и успяват да намалят изпускането на урина при отслабен пикочен мехур.
  • Увеличават възможността на жените за достигане на по-интензивни оргазми.
  • По-добро кръвоснабдяване към тазовото дъно.
  • Заздравяват мускулите на влагалището и помагат за по-лесно раждане.
  • По-добри шансове на сперматозоидите да достигнат яйцеклетката.

Упражненията на Кегел предлагат вълшебна врата към подобряване на здравето и сексуалния живот. Те ни напомнят, че здравето и блаженството се намират в малките детайли и във вниманието към собственото тяло. Редовната практика на тези упражнения може да ви вдъхнови да се свържете със тялото си и да откриете начини за получава на по-голямо удоволствие от интимните ласки.

Спомнете си отново за Саманта и интимния живот, който тя водеше. Не и завиждайте за секускалните и преживявания, а вземете пример от нея и още сега започнете да стягате и отпускате тазовите си мускули.

22 Септември 2023

Коментари (0)

Вашият коментар ще бъде първи